Posicionament de marca per a les empreses

Saps el que és el posicionament de marca? Has sentit parlar d’aquest concepte alguna vegada? Si estàs treballant en una empresa de màrqueting o t’interessa el tema, segur que saps del que estem parlant, però si no és així, a continuació t’expliquem el que és.

El posicionament de marca està relacionat amb la percepció que té una persona sobre la marca. Així, posicionar la teva marca consisteix a fer que quan una persona pensi en un producte, automàticament li vingui la teva marca al cap.

Per exemple, la marca Coca-Cola, té un bon posicionament de marc. I això per què? Perquè quan et pares a pensar en marques de cola, la primera que et ve al cap és Coca-Cola. Per tant, ha aconseguit posicionar-se la primera a la ment dels consumidors.

En relació amb aquest concepte destaca el mapa de posicionament de marca. Es tracta d’un gràfic amb dos eixos, un horitzontal i un altre vertical. A cada extrem de tots dos, es col·loca una característica d’un producte (qualitat, preu, exclusivitat, accessibilitat, etc.) i el seu oponent, de tal manera que com més propera estigui la marca d’un extrem, més es caracteritzarà per aquest factor.

Per exemple, si elaboro un mapa de posicionament amb un eix horitzontal que marqui en el seu extrem dret més qualitat i en el seu extrem esquerre, menor qualitat i un eix vertical que en el seu extrem superior marqui un preu més gran i en el seu eix inferior un preu més baix i col·loco la marca al quadrant superior dret, voldrà dir que la meva marca està posicionada com una marca amb productes cars, però amb una bona qualitat.

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>