Si tens un compte personal a alguna de les xarxes socials més conegudes estem ben segurs que, sense ni tan sols adonar-te’n, segueixes a més d’un influencer. Si no és així, com a mínim n’hauràs sentit a parlar d’ells i segur que t’hauràs preguntat què són exactament i per què és un dels temes més de moda al panorama actual.
Un influencer és, a grans trets, algú que té certa credibilitat sobre un tema concret. La seva eina més poderosa són les xarxes socials, on té un nivell de presència i influència rellevant, fet que pot convertir-lo en un prescriptor molt important les marques. A més, el seu elevat nombre de seguidors converteix a la majoria de les seves publicacions en missatges que tindran un abast bastant elevat.
Ara bé, per què s’han posat tant de moda en els últims anys? La resposta és simple: són un mitjà comunicatiu més que òptim per determinades campanyes de comunicació, amb el que poden aconseguir-se uns resultats molt difícils d’aconseguir amb publicitat tradicional.
S’ha demostrat que els consumidors presenten una major confiança davant les opinions de persones que consideren properes, com ara amics o familiars, que en alguns missatges publicitaris convencionals. Per això les accions realitzades amb influencers tenen tan bona cabuda en alguns sectors, ja que el consumidor final percep a aquest influencer com una persona de confiança, enlloc de un mitjà comunicatiu més.
I ara, com a marca o empresa és moment de preguntar-te: hauria d’incloure als influencers a la meva campanya de comunicació? La resposta a aquesta pregunta dependrà totalment del context en el que et trobis, ja que si bé és cert que les accions amb influencers acostumen a donar molt bons resultats, no sempre s’adapten a les nostres necessitats comunicatives. Per això serà molt important analitzar inicialment què vol aconseguir-se amb la campanya a desenvolupar i valorar si la figura de l’influencer s’adapta a les necessitats i característiques de la campanya.
Comments open