Social Listening, descobreix-lo

Molt s’ha comentat sobre el que s’ha d’escriure a les xarxes socials, però alguna vegada t’has preguntat el que pots escoltar a través d’aquestes plataformes? A això se l’anomena Social Listening.

“Social Listening és la major aportació de les xarxes socials perquè mai abans un negoci petit o un emprenedor van tenir la capacitat de fer publicitat d’alt impacte com ho fan les empreses més grans”, va dir Federico Isuani.

Què és el Social Listening?

El Social Listening és una tècnica que permet a les empreses conèixer tot allò que es parla de la seva marca a les xarxes socials a través de diferents eines de monitorització. Encara que aquest terme va sorgir fa poc, la veritat és que és una pràctica que ja realitzaven els community managers, encara que en els seus inicis ho fessin de forma més manual.

Per a què serveix?

La funció principal del Social Listening és mesurar l’efectivitat i la freqüència d’allò que es diu de la nostra marca als diferents mitjans socials i avaluar l’impacte que tenen aquestes converses a la reputació de la marca. Però a més, aquesta tècnica també permet conèixer què diuen els usuaris dels nostres màxims competidors i del mercat general. D’aquesta manera, aconseguim tenir una percepció global del sector i del comportament dels usuaris per poder anticipar-nos davant qualsevol eventualitat i prendre decisions estratègiques a partir d’aquests coneixements.

Els principals objectius de social listening

  1. Obtenir informació dels usuaris. Les xarxes socials són una oportunitat per conèixer l’opinió dels nostres clients sobre una marca, productes, serveis, etc.
  2. Entendre al consumidor. És important ja que pots saber el que pensen de nosaltres i els pots analitzar com es comporten, què volen, etc.
  3. Evitar crisi de reputació. Podem identificar problemes o mal enteses ràpidament que tinguin els nostres clients amb la marca, evitant a temps problemes majors.
  4. Detectar fallades en els nostres productes o serveis. Gràcies a les opinions dels nostres clients podem detectar errors sobre els nostres productes o serveis.
  5. Millorar les estratègies de comunicació.
  6. Identificar les influències i nous clients potencials.

No deixis de costat aquesta gran oportunitat per al teu negoci i guanya’t als teus clients.

umbrella

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>