El nou dilema del Ecommerce: vendre per canal propi o via marketplace

Cada vegada internet avança més i ens porta a nous destins, i de la mateixa manera passa amb l’ecommerce.

Actualment, podem veure que els grans distribuïdors es converteixen en gegants, com per exemple Amazon, Fnac, etc. Han fet que les seves plataformes siguin imparables.

En el món de l’ecommerce s’estan començant a crear dues estratègies principals: l’ecommerce web i el marketplace.

En el primer cas, l’empresa ven els seus productes a través de la seva botiga online. En canvi, en el marketplace l’empresa disposa d’una plataforma on penja els seus productes perquè el venguin a tercers, és a dir, com si fos un centre comercial online.

Existeixen múltiples avantatges i inconvenients d’aquests dos canals de distribució.

A l’ecommerce ets l’únic que ven els productes, aleshores no tens competència, però per altra banda, també és molt difícil obtenir una base sòlida de clients.

El marketplace dóna seguretat als usuaris a l’hora de comprar, però pel venedor existeix molta competència en aquestes plataformes.

Actualment, quasi totes les botigues online estan venent en els marketplaces, ja que d’aquesta manera els venedors poden posicionar molt millor els seus productes i arribar a una quota de mercat més elevada.

gestor

Recent Comments

Comments open

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>