Un estudi de mercat ens pot ajudar a conèixer millor les perspectives que tindrà el llançament d’un producte o l’entrada d’una nova marca i, alhora, reconèixer la resposta dels clients i competidors davant aquest esdeveniment.
Aquesta investigació permetrà preveure millor l’evolució a curt, mitja i llarg termini de la nostra empresa, marca o producte. La informació recollida donarà visibilitat a factors com: la rendibilitat potencial del negoci, els riscos derivats de l’activitat i a les possibles tendències o preferències dels clients potencials. Paral·lelament, l’estudi pot aportar informació sobre la competència i la seva evolució o les estratègies que aplica, fet que permetrà ajustar molt millor les nostres accions.
Exposat l’anterior, i a mode de resum, es poden ressaltar els beneficis següents d’un estudi de mercat:
- Conèixer millor el teu públic objectiu
- Anticipació als canvis o tendències del sector
- Conèixer en profunditat la teva competència
- Descobrir i investigar nous nínxols de mercat
- Crear i modificar estratègies de producte més precises
Els estudis de mercat estan basats en la recopilació d’informació concreta, posteriorment ordenada, que facilita la pressa de decisions d’una empresa. Així doncs, per poder crear un document final que serveixi com a guia per emmarcar les estratègies del teu negoci, et recomanem recollir la informació seguint les accions següents:
- Definir els objectius quantitatiu i qualitatius, concretant i acotat la informació necessària.
- Recopila informació del mercat, concretament, analitza amb profunditat com esta el sector on operes.
- Defineix el teu públic objectiu i posa atenció a la informació que reculls dels usuaris.
- Investiga i analitza la competència.
- Elabora un DAFO amb la informació recopilada.
- Analitza els resultats i extreu-ne unes conclusions.
Com has vist, l’estudi de mercat aporta molt beneficis i t’ajudarà a millorar l’estratègia de la teva empresa, aportat resultats sòlids a mig termini.
Comments open