Neuromarketing

Què és?

El neuromarketing és la disciplina que, partint d’un estudi científic, permet trobar les tècniques per a optimitzar la conversió dels productes i serveis d’una marca gràcies a un major coneixement del comportament de l’usuari en el procés de compra. D’aquí ve que conèixer com funciona el subconscient en aquest sentit sigui clau per a treballar en la millora de l’experiència de l’usuari.

Com funciona?

Mitjançant l’aplicació i l’estudi del que és el neuromarketing, podem analitzar el nivell d’atenció i les respostes sensorials del consumidor enfront de diferents estímuls.

A través d’aquestes respostes podem comprendre com reacciona el cervell davant els estímuls de la nostra campanya de màrqueting i, per tant, el comportament i pensament dels consumidors i usuaris que la vegin.

D’aquesta manera podrem ser capaços de condicionar una resposta en l’usuari, sabent com se senten, pensen i actuen els consumidors.

Tipus de neuromarketing

Neuromarketing visual: és el que es basa en el sentit de la vista. Paraules com gratis, oferta, rebaixes… o recursos com arrodonir els preus a 0,99, poden ser alguns recursos per al neuromarketing visual. També ho són alguns colors com el groc, que suggereix oferta, el blau per a productes frescos o el verd per a productes ecològics.

Neuromarketing auditiu: és el que se centra en el sentit de l’oïda per a aconseguir els seus objectius. S’usa sobretot en recursos sonors com la música que podem escoltar en una botiga. Mentre que a les botigues de roba la música és ràpida i animada, en els comerços per a la llar és més relaxant.

Neuromarketing kinestèsic: és el que es basa en el tacte, el gust i l’olfacte. Encara que és el menys usat, té un potencial increïblement alt en la manera en la qual incrementa el desig del consumidor en rebre un cert estímul.

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>