Màrqueting subliminal

El màrqueting o publicitat subliminal consisteix en enviar un missatge o una senyal al nostre subconscient i incitar-nos a comprar o consumir una marca, producte o servei inconscientment.

I com funciona?

Doncs bé, tot i que l’ull humà té un límit a l’hora de percebre i processar estímuls (imatges, vídeos, etc…), el cervell manca d’aquest factor. Això fa que a l’hora de rebre aquesta informació no en tinguem coneixement, ens creï impulsos que no comprenem de manera conscient i influeixi en la nostra conducta com a consumidors.

Els objectius principals d’aquest tipus de màrqueting són:

– Que els estímuls no es percebin de manera conscient

– Generar estímuls visuals o auditius

– Influir en la conducta del comprador

– Crear una necessitat en el consumidor

Com ho aconsegueix?

Generalment el procediment és mitjançant imatges amagades, il·lusions visuals, imatges amb doble sentit o, si es tracta d’un missatge on el receptor el rep per àudio, s’utilitzen emissions d’ultrafrqüència (imatges o àudio a gran velocitat).

Tot i que és un mètode bastant eficaç, actualment a Espanya és un tipus de publicitat que està prohibida, ja que segueix generant polèmica perquè el públic és incapaç de percebre i ser conscient d’aquests missatges a causa de l’extrema subtilesa amb la que es difonen.

I tu, creus que en algun moment has estat víctima del màrqueting subliminal?

Explica’ns-ho a les xarxes socials!

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>