Màrqueting d’influencers

Estan a l’ordre del dia: els influencers són cada vegada més rellevants als plans de màrqueting de les empreses. El seu abast, la seva gran capacitat de crear comunitat i la gran versatilitat de tipologies que podem trobar a les xarxes fan que els influencers siguin cada cop més importants per a la publicitat.

Tipus d’influencers

Un influencer és una persona que ha creat una comunitat a diferents xarxes socials i que pot tenir influència sobre les persones que en formen part.Aquests es poden classificar en diferents tipus segons el nombre de seguidors, el tipus de contingut que pengen, el públic al qual es dirigeixen, etc.
Segons el nombre de seguidors, podem trobar la següent classificació:

  • Nanoinfluencers: Fins a 10.000 seguidors.
  • Microinfluencers: Entre 10.000 i 50.000 seguidors.
  • MedioInfluencers: Entre 50.000 i 250.000 de seguidors.
  • Macroinfluencers: Entre 250.000 i 1 milió de seguidors.
  • Megainfluencers: La seva comunitat està formada per més d’1 milió de persones.

Com escollir a l’influencer adequat per la teva marca?

La clau per a escollir correctament amb quins influencers és recomanable col·laborar-hi és el coneixement del sector. S’ha de detectar quins interessos té el teu públic objectiu i quins valors tenen, per tal de seleccionar un perfil que realment sigui rellevant per a la teva audiència.

Normalment les marques o les agències de publicitat contacten amb aquests influencers seleccionats. Alguns treballen dins agències, on tenen mànagers que organitzen les seves col·laboracions; altres ho gestionen ells mateixos i tenen un contacte directe amb les marques o les agències de publicitat.

Què costa treballar amb un influencer?

Depenent del tipus de perfil de l’influencer i del tipus de col·laboració, els preus o fees variaran molt. Com a empresa, pots demanar a l’influencer informació sobre el seu abast mig (a quantes persones arriba amb els seus posts o stories a xarxes), dades sobre el seu engagement o creixement orgànic de seguidors.

Esperem que aquesta informació t’hagi estat d’ajuda! Si tot i això se’t fa complicat establir col·laboracions amb influencers, des de Girona Social Media t’ajudem a cercar els millors perfils per la teva campanya i a desenvolupar conjuntament les accions on-line. Comencem?

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>