Els processos més adients per una plataforma de comerç electrònic

Un negoci de comerç electrònic no només és una plataforma tecnológica, que és el que els usuaris poden veure quan naveguen per Internet a la recerca de productes, sinó que també es compon d’altres sistemes integrats a la mateixa plataforma als quals el client no pot accedir però que són necessaris per poder gestionar el negoci.

La distinció que hi podem fer és bastant senzilla:

En primer lloc hi tenim el Front-end que seria la plataforma o lloc web a la qual els usuaris tenen accés. Els equips que es requereixen són simples i no són molt costosos.

En segon lloc hi ha el Back-end que són els sistemes que permeten gestionar el negoci als quals accedeixen els web manager a través d’una clau. Tot i això, els equips que es requereixen són costosos i potents.

Tots els procesos que s’haurien d’establir, són els següents:

Front-Office:
– Catàleg productes
– Carret de compra
– Cercador
– Registre i àrea d’usuaris

Processos a la botiga:

-Recepció de la comanda

– Factures- cobraments

Logística i magatzem:
-Compres
-Emmagatzematge
-Gestió estocs
-Picking i packing
-Tracking de comanda
-Lliurament a domicili

Atenció al client:

– Suport multicanal
– Gestió d’emails (recepció i enviament)
– Anàlisi de navegació d’usuaris
– Integració amb xarxes socials

 

gestor

Recent Comments

Comments open

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>