Un negoci de comerç electrònic no només és una plataforma tecnológica, que és el que els usuaris poden veure quan naveguen per Internet a la recerca de productes, sinó que també es compon d’altres sistemes integrats a la mateixa plataforma als quals el client no pot accedir però que són necessaris per poder gestionar el negoci.
La distinció que hi podem fer és bastant senzilla:
En primer lloc hi tenim el Front-end que seria la plataforma o lloc web a la qual els usuaris tenen accés. Els equips que es requereixen són simples i no són molt costosos.
En segon lloc hi ha el Back-end que són els sistemes que permeten gestionar el negoci als quals accedeixen els web manager a través d’una clau. Tot i això, els equips que es requereixen són costosos i potents.
Tots els procesos que s’haurien d’establir, són els següents:
Front-Office:
– Catàleg productes
– Carret de compra
– Cercador
– Registre i àrea d’usuaris
Processos a la botiga:
-Recepció de la comanda
– Factures- cobraments
Logística i magatzem:
-Compres
-Emmagatzematge
-Gestió estocs
-Picking i packing
-Tracking de comanda
-Lliurament a domicili
Atenció al client:
– Suport multicanal
– Gestió d’emails (recepció i enviament)
– Anàlisi de navegació d’usuaris
– Integració amb xarxes socials
Comments open