Newsletter: la guia per crear butlletins exitosos

La newsletter és una de les eines més poderoses del màrqueting digital per connectar la teva audiència, fidelitzar clients i impulsar el creixement del teu negoci. Però, com pots assegurar-te que sigui efectiva i capti l’atenció dels subscriptors? A continuació, t’expliquem de manera clara i pràctica els passos a seguir.

Què és una newsletter?

Una newsletter és un butlletí digital enviat de manera periòdica per correu electrònic a una llista de subscriptors que han donat el seu consentiment. El seu objectiu principal és compartir contingut d’interès, promocionar productes o serveis i reforçar la connexió amb l’audiència.

Per a què serveix?

És una eina essencial per enfortir la relació amb els subscriptors, fomentar la fidelització i millorar el posicionament de la marca. La seva funció principal és informar amb contingut rellevant, mentre que les promocions han de ser complementàries. També permet obtenir retroalimentació a través d’enquestes i generar tràfic cap al web o les xarxes socials.

Guia per crear una newsletter exitosa

Un cop hagis recopilat una llista de subscriptors interessats en el teu contingut, el primer pas és enviar-los un correu de confirmació i benvinguda per presentar-los la teva marca.

  1. Defineix l’objectiu
    Decideix què vols aconseguir amb la newsletter: fidelitzar clients, generar tràfic, posicionar la marca, etc. Estableix una periodicitat equilibrada per no saturar ni perdre l’interès dels subscriptors.
  2. Tria una plataforma d’enviament adequada
    Opta per un software específic per newsletter amb plantilles, opcions de segmentació, informes i edició fàcil. Els correus personals no són adequats per fer enviaments massius.
  3. Dissenya un contingut atractiu
    Crea un encapçalament, text, imatges o vídeos, i un peu de pàgina. Prioritza el contingut valuós i informatiu, deixant el comercial al final. Inclou crides d’atenció (call to action) clares, enllaços al web o xarxes socials. També cal assegurar-se de què sigui Mobile-friendly amb fonts llegibles, imatges optimitzades i botons tàctils.Pots compartir articles del blog d’aquell mes, dades rellevants de la marca o contingut relacionat amb alguna data especial.
  4. Respecta la privacitat dels teus subscriptors
    Protegeix les dades dels subscriptors i assegura’t de no compartir-les sense consentiment. Ofereix sempre l’opció de donar-se de baixa de manera fàcil.
  5. Personalitza i revisa abans d’enviar
    Previsualitza la newsletter per garantir que tot estigui correcte i adaptat a mòbil. Fes una prova d’enviament per comprovar el resultat. Personalitza amb el nom dels subscriptors si la plataforma ho permet.
  6. Envia i analitza els resultats
    Envia la newsletter o programa-la per un altre data. Monitoritza mètriques com la taxa d’obertura o de clics per entendre què funciona millor i optimitzar les futures campanyes.
gestor

Recent Comments

Comments are closed.