
La newsletter és una de les eines més poderoses del màrqueting digital per connectar la teva audiència, fidelitzar clients i impulsar el creixement del teu negoci. Però, com pots assegurar-te que sigui efectiva i capti l’atenció dels subscriptors? A continuació, t’expliquem de manera clara i pràctica els passos a seguir.
Què és una newsletter?
Una newsletter és un butlletí digital enviat de manera periòdica per correu electrònic a una llista de subscriptors que han donat el seu consentiment. El seu objectiu principal és compartir contingut d’interès, promocionar productes o serveis i reforçar la connexió amb l’audiència.
Per a què serveix?
És una eina essencial per enfortir la relació amb els subscriptors, fomentar la fidelització i millorar el posicionament de la marca. La seva funció principal és informar amb contingut rellevant, mentre que les promocions han de ser complementàries. També permet obtenir retroalimentació a través d’enquestes i generar tràfic cap al web o les xarxes socials.
Guia per crear una newsletter exitosa
Un cop hagis recopilat una llista de subscriptors interessats en el teu contingut, el primer pas és enviar-los un correu de confirmació i benvinguda per presentar-los la teva marca.
- Defineix l’objectiu
Decideix què vols aconseguir amb la newsletter: fidelitzar clients, generar tràfic, posicionar la marca, etc. Estableix una periodicitat equilibrada per no saturar ni perdre l’interès dels subscriptors. - Tria una plataforma d’enviament adequada
Opta per un software específic per newsletter amb plantilles, opcions de segmentació, informes i edició fàcil. Els correus personals no són adequats per fer enviaments massius. - Dissenya un contingut atractiu
Crea un encapçalament, text, imatges o vídeos, i un peu de pàgina. Prioritza el contingut valuós i informatiu, deixant el comercial al final. Inclou crides d’atenció (call to action) clares, enllaços al web o xarxes socials. També cal assegurar-se de què sigui Mobile-friendly amb fonts llegibles, imatges optimitzades i botons tàctils.Pots compartir articles del blog d’aquell mes, dades rellevants de la marca o contingut relacionat amb alguna data especial. - Respecta la privacitat dels teus subscriptors
Protegeix les dades dels subscriptors i assegura’t de no compartir-les sense consentiment. Ofereix sempre l’opció de donar-se de baixa de manera fàcil. - Personalitza i revisa abans d’enviar
Previsualitza la newsletter per garantir que tot estigui correcte i adaptat a mòbil. Fes una prova d’enviament per comprovar el resultat. Personalitza amb el nom dels subscriptors si la plataforma ho permet. - Envia i analitza els resultats
Envia la newsletter o programa-la per un altre data. Monitoritza mètriques com la taxa d’obertura o de clics per entendre què funciona millor i optimitzar les futures campanyes.
Comments are closed.