Twitter és una xarxa social activa des del 2006, protagonista destacat en la revolució de les xarxes socials. Amb el seu icònic ocell blau, aquesta plataforma de microblogging ha connectat milions de persones a tot el món i ha estat testimoni d’una evolució constant en el disseny al llarg dels anys. En aquest bloc, parlarem de l’actual canvi de disseny de Twitter i de la seva evolució. Des dels seus inicis fins a l’actualitat, adaptant-se a les necessitats dels seus usuaris i mantenint-se rellevant en un món en canvi constant.
Els inicis de l’ocell blau
El març de 2006, Twitter va néixer com un projecte en solitari de Jack Dorsey. Des dels seus inicis, el logotip de Twitter presentava l’icònic ocell blau en vol i transmetia la idea de connexió i llibertat en només 140 caràcters. Inicialment, el nom Twttr simulava el trinat d’un ocell, i la primera il·lustració de l’ocellet va ser comprada per 15$ a iStock. Tot i que el concepte era simple, l’ocell es va convertir en un símbol reconegut a tot el món.
Font: https://acortar.link/K6DduI
Un disseny més net
Amb el temps, el logotip va tornar a fer un canvi de disseny de Twitter. Adaptant la icona a l’actualitat i millorant-ne alhora la interfície. Conservant la seva típica forma d’ocell, el 2010 la companyia va decidir donar-li un aspecte més modern i estilitzat. En la nova versió del logotip van simplificar les línies i es van afegir subtils ombres per donar-li més profunditat i dimensions. De fet, aquest canvi de disseny de Twitter inclou una petita curiositat, i és que la silueta estava completament feta amb circumferències.
Una transformació empresarial
Després d’haver viscut amb l’ocellet blau des de ja fa 17 anys amb variacions, Elon Musk ha decidit capgirar Twitter. Segons les seves paraules, “Aviat ens acomiadarem de la marca Twitter i, a poc a poc, de tots els ocells”.
S’estima que Twitter té al voltant de 200 milions d’usuaris actius diaris, però ha patit repetides falles tècniques des que el magnat va comprar l’aplicació per 44.000 milions el 2022 i va acomiadar gran part del personal.
A causa d’aquests canvis, actualment el logotip de l’antic Twitter és una X blanca sobre fons negre formant part de la transformació empresarial que pretén Musk. Aquest canvi de disseny de Twitter es deu a un profund canvi de direcció pel que fa a la xarxa social. La xarxa social ara s’orientarà cap al comerç, la banca i els pagaments en línia, afirmen Elon Musk i la directora executiva, Linda Yaccarion.
Necessites ajuda per gestionar el teu compte de Twitter i de les altres xarxes socials? Vols fer un canvi de disseny radical com Twitter? Contacta amb nosaltres i parlem del teu projecte, estarem encantats d’ajudar-te!
Comments open