TikTok és la xarxa social especialitzada en contingut audiovisual per excel·lència pel seu senzill format i addictiu entreteniment. El seu format es basa en vídeos de curta durada fàcils de visualitzar. És una xarxa social molt consumida en l’actualitat i pot convertir-se en un reforç a l’estratègia de màrqueting digital de la teva marca que pot ajudar molt a l’hora de vendre productes o fer conèixer el teu negoci.
Per què vendre a tiktok?
Vendre els nostres productes o fer-los conèixer a TikTok pot augmentar la visibilitat del nostre negoci, arribant a més usuaris. També ens serveix per a promoure la marca, perquè és comú que els usuaris de TikTok desenvolupin un vincle emocional amb els vídeos que visualitzen, ja sigui per la combinació del contingut del vídeo amb l’àudio utilitzat o pel toc humorístic del vídeo. Aquesta xarxa social és molt dinàmica i assegura que l’usuari que visualitzi el teu contingut tindrà el 100% de la seva atenció en el vídeo, perquè compta amb un format de pantalla completa que no permet lloc a les distraccions, per la qual cosa pot reforçar de manera efectiva la teva estratègia de màrqueting digital.
Als qui ajuda l’algoritme?
Com a Instagram i a altres xarxes, l’algoritme de TikTok ajuda a visualitzar vídeos amb característiques determinades, com ara:
- Vídeos que es visualitzen fins al final: és molt important que l’usuari “s’enganxi” al vídeo i el consumeixi fins al final.
- Ús d’efectes o sons d’àudio de moda: l’ús d’efectes o sons de moda pot beneficiar-te, perquè són dues funcions que solen aparèixer a la pàgina de “Per a tu” de TikTok a causa de la seva popularitat.
- Grans interaccions i comentaris: interaccions com “M’agrada” o compartir el vídeo per altres xarxes a través de l’enllaç al igual que els comentaris en el vídeo fan que la publicació sigui viral i, per tant, arribi a més usuaris.
Com aconseguir vendre a TikTok?
Per a començar a vendre a TikTok primer has de crear-te o canviar el teu perfil a un perfil d’empresa, perquè així podràs accedir a diferents privilegis que ofereix l’app, com obtenir informació sobre el rendiment dels teus vídeos. A part de participar publicant contingut, has de dedicar-li temps a l’app i visualitzar vídeos i conèixer tendències, especialment contingut relacionat amb el teu negoci. D’aquesta manera aconseguiràs entendre i descobrir els formats que més agraden dins del teu sector. El teu contingut ha de ser fidel a la teva marca, però també ha d’ajustar-se a la xarxa social, la qual cosa vol dir que el teu contingut, a part de ser fidel a la teva marca, també ha de tenir un cert toc lleuger, fresc i humorístic, ja que és pel que es caracteritza TikTok. És molt important connectar el teu contingut amb el format d’e-commerce amb el qual comptem, ja sigui etiquetant l’enllaç de la nostra pàgina de venda en línia del producte que promocionem en el vídeo o enllaçant la resta de les teves xarxes socials en la descripció del teu perfil. També és crucial incorporar estratègies de venda de màrqueting al teu contingut, és a dir, utilitzar estratègies com mostrar el funcionament del producte en la vida real, fer promocions amb descomptes, entre altres.
Comments open