Com conèixer els aspectes clau del teu negoci?

Si estàs pensant a crear una empresa o en millorar-ne una de ja existent, t’interessarà el que t’expliquem a continuació. Hi ha una eina molt utilitzada en els plans de màrqueting que es coneix com el model Canvas. Saps el que és?

El Canvas és una eina que et permet conèixer, de manera directa i esquematitzada, els elements clau d’una empresa. Sol representar-se en un requadre en el qual apareixen els diferents factors: segments de mercat, proposta de valor, canal, relació amb el client, fonts d’ingrés, recursos clau, activitats clau, socis clau i estructura de costos.

El requadre es divideix en 9 més petits, que corresponen als 9 elements esmentats anteriorment, i en cada un d’ells s’exposa de manera molt resumida allò que ens ajudarà a definir l’empresa.

Aquesta eina ens permet saber que és el que ens farà distingir-nos de la competència, de quina manera obtindrem beneficis, quines seran les nostres despeses, quina serà la nostra activitat principal, els que seran els nostres socisprincipals i a qui ens dirigirem, entre altres elements.

Què et sembla? Creus que és una bona eina per definir com serà un negoci? En coneixes alguna altra?

gestor

Recent Comments

Comments open

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>