El blog és un lloc web constantment actualitzat amb un format de publicació denominat cronològicament invers, és a dir, que de forma general el primer que es visualitza o apareix és allò últim que ha estat publicat.
Els blogs o weblogs van ser una de les primeres eines del que avui en dia s’ha convertit en la web social. La possibilitat de que els propis lectors poguessin escriure comentaris referents al post i crear d’aquesta manera una interacció directe amb el propietari, va ser, sense cap mena de dubte, una revolució en els entorns digitals.
D’aquesta manera, els blogs tenen una idea associada de credibilitat. Les empreses que aposten per aquestes eines obtenen una reputació més propera amb els clients degut a que els propietaris es converteixen en el mitjà directe de comunicació. Els cercadors també s’interessen en donar als usuaris la informació més propera i actual. La facilitat d’indexació dels continguts són molt ben tractats per Google i la resta de motors de recerca.
A tall de resum podem desglossar les característiques principals del blog de la següent manera:
- Complementen la pàgina web.
- Sistema d’autoria: Tots els sistemes blog es poden gestionar per un o varis autors i permeten ser firmats en primera persona.
- Categories i etiquetes: Permet ser ordenat a través de categories. Es pot accedir a diferents temàtiques sense la necessitat de rebre tota la informació.
- Enllaços externs i interns: Els blogs generen normalment un enllaç permanent a cada un dels posts publicats de forma que es troben fàcilment a la xarxa.
- Comentaris: És la característica més essencial per donar feedback a allò que s’ha publicat. Encara que sigui en forma de comentaris crítics també és bo crear un entorn conversacional.
- Les plataformes més destacables a utilitzar són WordPress i Blogger.
Comments open