Per a una organització és essencial comunicar de forma uniforme i original, sigui externament o internament. Per facilitar aquesta tasca en un espai de treball on moltes persones han de seguir la mateixa línia comunicativa, existeixen diverses eines. La més important de totes és el manual d’identitat corporativa. Des de la creació d’un espot publicitari a l’elaboració d’una factura, el manual hi tindrà presència.
És un document on s’especifiquen les normes a seguir per a una comunicació igual. Ja sigui en digital, físic o tots els seus formats disponibles. Per exemple, ha d’incloure:
- Breu introducció de l’empresa
- Missió, visió i valors
- Usos del logotip
- Tipografia i simbologia
- Pautes de composició i mides
- Colors corporatius
- Usos correctes i incorrectes dels elements gràfics
- Mock-ups de papereria corporativa o merxandatge
No tots els manuals han de tenir aquestes seccions. D’altres incorporen nous elements. Però si són indispensables perquè cada treballador, sigui del departament que sigui, rebi la mateixa idea.
Sovint es pensa que un manual d’identitat corporativa és només cosa de grans empreses, però res més lluny de la realitat. Petites i mitjanes empreses també han d’obtenir-ne un, ja que treballar la identitat de marca no va amb la mida de l’entitat. A tota organització li interessa ser percebuda de manera autèntica pel públic. A més a més, externalitzar una comunicació uniforme millora la imatge de marca.
El procés de creació d’un manual d’identitat corporativa és un treball minuciós i carregós. Però un cop acabat, estalviarà molt de temps a aquells treballadors que hagin de treballar de qualsevol manera la identitat de marca.
Comments open