L’autoaprenentatge Online: una nova funció d’internet i les xarxes socials

Cada vegada amb més freqüència podem veure persones que comparteixen el seu talent a través de les xarxes socials, ja sigui pel Youtube, l’Instagram o el Twitter. Aquest fet comporta grans avantatges pel públic, ja que desperta la curiositat d’aprendre i saber més sobre el que ens interessa.

Avui dia existeixen un munt de plataformes que ens permeten aprofundir en temes com l’art, l’esport o les ciències, i, cada cop més sovint, els estudiants (tant d’universitat com de secundària i batxillerat) recorren a aquestes per tal de reforçar els temes que no han entès a classe o amb els quals necessiten ajuda.

Aquest fet comporta un seguit d’avantatges com:

  • Qualsevol persona pot informar-se dels temes que li cridin més l’atenció des de casa, sense haver-se d’inscriure a cap curs o escola.
  • Es redueix considerablement el risc de que la persona perdi l’interès en els camps que més l’atrauen, ja que l’aprenentatge online sol ser molt més lúdic i dinàmic que el dels instituts i universitats.
  • S’elimina la pressió que comporta el fet de ser avaluat contínuament, i, per tant, la persona que s’està informant sobre un tema ho fa per simple interès, cosa que comporta una gran millora del seu rendiment.
  • El fet de que existeixin plataformes on penjar el contingut que aquestes persones creen fa que es puguin donar a conèixer al món, i molts d’ells acabin sent persones exitoses i reconegudes.
  • L’aprenentatge online és una alternativa gratuïta a les acadèmies i professors privats, i tothom hi pot accedir.

Finalment, podem dir que l’aparició d’internet ha donat lloc a un seguit de generacions més autònomes que les anteriors, que s’informen dels temes que els interessen i es converteixen en experts del camp sense sentir-se pressionats per ningú.

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>