Les empreses sempre han girat entorn a les 4 variables establertes pel Màrqueting Mix o les anomenades 4P’s (Preu, Producte, Promoció i Distribució). Des de sempre han sigut les variables amb les que compten les empreses per aconseguir els seus objectius.
En els darrers anys, degut a l’aparició de les noves tecnologies digitals, el màrqueting mix s’ha renovat. Abans l’estratègia es centrava en el producte, mentre que degut a l’aparició del màrqueting social o social media marketing, ara es ressalta la importància de centrar-se en el client.
El nou Màrqueting Mix
Personalització: Els productes es dissenyen per cobrir les necessitats reals dels clients. Per assolir-ho cal dur a terme un seguit d’estudis per tal de tenir el nostre target ben definit i segmentat.
Participació: Valorar la opinió del client que ens arriba per tots el mitjans, integrar-lo en la nostra estratègia. Gràcies a l’aparició del social media marketing, les empreses poden crear les seves pròpies comunitats a les xarxes socials i gràcies a això poder escoltar als usuaris.
Peer to Peer: El nou “boca a boca”. La confiança en una marca es basa en les recomanacions i suggerències d’aquells que ja han provat el producte o servei més que en la publicitat de la pròpia marca.
Prediccions moderades: Utilitzar totes les eines de monitorització online per poder mesurar com un usuari percep el producte o l’empresa.
Cada vegada, hem de tenir més en compte aquestes noves variables, i d’aquesta manera establir una estratègia de màrqueting exitosa que ens permeti assolir els nostres objectius.
Comentaris Oberts