De forma general, l’escolta social és una tècnica basada en la monitorització, seguiment i anàlisi dels canals de comunicació i mitjans socials on participa una empresa. Aplicant aquest recurs de màrqueting es pot esbrinar mencions i converses on hi hagi present la marca, l’empresa o algun producte d’aquesta, així com qualsevol cosa d’interès que pugui suposar una oportunitat o amenaça per la companyia.
Un cop recopilada i analitzada aquesta informació es pot entendre quina percepció tenen els usuaris sobre diferents aspectes que envolten la companyia i, en conseqüència, prendre accions tals com: respondre als missatges publicats a les xarxes socials de forma ràpida i eficient, donar resposta a les peticions, suggeriments o queixes dirigides cap a l’empresa, dur a terme campanyes de màrqueting en consonància al que passa als mitjans socials, observar i analitzar la competència, esbrinar quina acceptació tenen certes publicacions o productes sobre la teva audiència, etc.
Comentat l’anterior, s’entén que l’escolta social proporciona molta informació valuosa per una companyia que, ben utilitzada, serà una eina potencial que marcarà les accions i estratègies de l’empresa cap a una direcció més pròxima als seus clients i la seva satisfacció general.
Des de Girona Social Media, per facilitar aquest procés, proposem un seguit d’eines i aplicacions que et poden ajudar:
- Hootsuite
- Google Alerts
- Adview
- Mention
- ReviewTracker
- Followerwonk
- Talkwalker
- SuperOffice Service
- Synthesio
- Reddit Keyword Monitor
- Audiense
- Brandwatch Consumer Research
- Mentionlytics
Comentaris Oberts