Escolta social, què és i com pot ajudar a la teva empresa

De forma general, l’escolta social és una tècnica basada en la monitorització, seguiment i anàlisi dels canals de comunicació i mitjans socials on participa una empresa. Aplicant aquest recurs de màrqueting es pot esbrinar mencions i converses on hi hagi present la marca, l’empresa o algun producte d’aquesta, així com qualsevol cosa d’interès que pugui suposar una oportunitat o amenaça per la companyia.

Un cop recopilada i analitzada aquesta informació es pot entendre quina percepció tenen els usuaris sobre diferents aspectes que envolten la companyia i, en conseqüència, prendre accions tals com: respondre als missatges publicats a les xarxes socials de forma ràpida i eficient, donar resposta a les peticions, suggeriments o queixes dirigides cap a  l’empresa, dur a terme campanyes de màrqueting en consonància al que passa als mitjans socials, observar i analitzar la competència, esbrinar quina acceptació tenen certes publicacions o productes sobre la teva audiència, etc.

Comentat l’anterior, s’entén que l’escolta social proporciona molta informació valuosa per una companyia que, ben utilitzada, serà una eina potencial que marcarà les accions i estratègies de l’empresa cap a una direcció més pròxima als seus clients i la seva satisfacció general.

Des de Girona Social Media, per facilitar aquest procés, proposem un seguit d’eines i aplicacions que et poden ajudar:

  • Hootsuite
  • Google Alerts
  • Adview
  • Mention
  • ReviewTracker
  • Followerwonk
  • Talkwalker
  • SuperOffice Service
  • Synthesio
  • Reddit Keyword Monitor
  • Audiense
  • Brandwatch Consumer Research
  • Mentionlytics
gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>