Aprèn a calcular el ROI en xarxes socials, és a dir, el rendiment sobre la inversió de les teves activitats i gastos en xarxes socials.
Què és el ROI en xarxes socials?
En màrqueting el ROI en xarxes socials fa referència al rendiment de la inversió o retorn d’inversió, i significa el valor comercial que s’obté del màrqueting i la publicitat en xarxes socials. En altres paraules, el ROI mesura els resultats en comparació amb els seus costos i avalua si l’estratègia en xarxes està generant un resultat positiu pels teus objectius financers o estratègics.
Entendre el ROI en xarxes socials és crucial per diverses raons:
- Ajuda a determinar on és millor invertir el teu temps i diners
- Sabràs què funciona i què no en funció de les mètriques que importen pel teu negoci.
- T’ajuda a adaptar-te a les tendències i als canvis del mercat més ràpidament.
Com calcular el ROI en xarxes socials
La fórmula exacta del ROI varia d’una empresa a una altra, ja que la depèn dels objectius de cada empresa. Aquestes prioritats poden incloure la consciència de marca, els ingressos o la satisfacció del client.
La formula per calcular el ROI en xarxes socials és la següent:
ROI en xarxes socials = ((Valor generat per xarxes socials – Costos de la inversió en xarxes socials) / Costos) * 100
Què signifiquen els components de la fórmula?
- El valor generat per les xarxes socials pot incloure vendes, clients potencials, conversions o estalvi de costos gràcies a una interacció efectiva a xarxes socials.
- Els costos de la inversió en xarxes socials inclouen tots els costos associats a l’execució de la teva estratègia de xarxes socials. Pressupostos publicitaris, crear contingut, sous dels treballadors, eines utilitzades, subscripcions…
El resultat de la fórmula generalment s’expressa com un percentatge.
Qualsevol percentatge de ROI més alt a 0 significa que has generat més valor que els recursos que has invertit.
Com podem millorar el ROI en xarxes socials
- Prova i optimitza
A diferència d’altres canals de màrqueting, les xarxes socials són plataformes en canvi constant on provar i ajustar el teu enfocament és clau per aprofitar al màxim els esforços i recursos que hi dediques.És un lloc on pots provar diferents tipus de contingut, funcions i estratègies per veure què funciona millor per la teva audiència. - Inspira’t en la competència
- No subestimis els teus seguidors
Els seguidors importen, almenys en el sentit que sense ells no s’aconsegueix interacció, i sense interacció no hi ha vendes. La quantitat de seguidors determinen la confiança i la lleialtat. - Segueix millorant els teus objectius
Els teus objectius de màrqueting en xarxes socials han de ser flexibles, no escrits en pedra.
Ajustar els teus objectius a mesura que tinguis nova informació t’ajudarà a eliminar les tàctiques que no funcionen i a posar més atenció a les que sí. Com més sòlida sigui la teva estratègia a xarxes socials, millors seran els teus resultats.
Els comentaris estan tancats.