És cert que existeixen moltes xarxes socials, i també és cert que no hem de ser presents en totes, ja que cada una té unes funcions i unes finalitats concretes, per tant hem de tenir en compte això a l’hora d’escollir en quines ens creem un perfil.
Avui us explicarem alguns trets diferencials de les xarxes socials més conegudes, per a que us pugui ser d’ajuda per escollir en quines heu de ser presents i en quines no.
Aquesta xarxa és molt útil per a perfils d’empresa, ja que es tracta d’una plataforma molt personal, per a crear vincles propers i per arribar a clients offline. És una opció molt útil per gairebé totes les marques. Si et preguntes per què et pot ser útil et marquem alguns punts importants:
- Per facilitar les relacions amb els teus clients
- Per construir una comunitat amb l’audiència que té Facebook
- Et permet analitzar el comportament dels usuaris a la pàgina per saber què els agrada més
- Xat en temps real amb els clients
- Et permet penjar diversos formats (imatge, vídeo, gif, anuncis, etc.)
Ara mateix es tracta de la plataforma més coneguda i més utilitzada entre els usuaris. És una xarxa social ideal per adreçar-se a públic jove, ja que ara mateix és la més utilitzada entre aquest segment d’edat, a banda dels adults amants de les noves tecnologies. En què et pot ser útil?
- Permet publicar imatges i vídeos
- Permet una relació propera amb els usuaris a través de la interacció per comentaris i missatges directes
- Immediatesa a través dels stories (permet mostrar-te transparent davant els seguidors)
- Et permet tenir botiga online, per a que els clients puguin comprar directament
- Guardar i arxivar publicacions
- Penjar vídeos de més d’1 minut a través de IGTV
Youtube
És la plataforma de vídeos més coneguda fins al moment, tot i que n’han anat apareguent d’altres. A continuació t’expliquem en què et pot ser útil:
- Buscar vídeos de qualsevol temàtica
- Atraure consumidors
- Penjar vídeos demostració de productes o tutorials (depenent del producte que venguis)
- Penjar contingut d’alta qualitat, i generar comunitat
Ofereix un flux d’informació constant i diari, i et diem com et pot ser útil:
- Missatges curts i interessants
- Atraure a un públic qualificat
- Permet donar resposta directa als contactes
- Funciona per marques que difonen moltes notícies i novetats
Es tracta d’una plataforma professional, que facilita la relació i la connexió laboral entre marques, empreses i candidats. En què et pot ajudar?
- Exposar-te com a professional del sector al que et dediques
- Connectar amb altres marques o empreses
- Trobar possibles clients
- Xarxa de contactes professional
Amb aquests punts ja saps a quina xarxa social et convé ser present? Si encara tens dubtes posa’t en contacte amb nosaltres i t’ajudarem en tot!
Comentaris Oberts