Quan el màrqueting de continguts i el disseny web van de la mà

En l’era digital actual, no pots concebre una bona estratègia de màrqueting sense que el contingut i el disseny de la teva web vagin de la mà. Dues peces diferents, però inseparables, que permeten captar l’atenció, retenir-la i transformar-la en acció.

Per què el contingut condiciona el disseny web

El màrqueting de continguts exigeix que la web no només tingui coses a mostrar, sinó que les presenti de manera atractiva, organitzada i accessible. Si tens articles, tutorials, imatges o vídeos de qualitat però la navegació és confusa, les persones no es quedaran prou temps per valorar el que ofereixes. Per això, cada secció de continguts—blog, recursos, cas d’èxit, etc.—ha de tenir un espai ben definit, amb jerarquia visual clara i facilitat per trobar-se.

Elements de disseny influïts pel contingut

Quan crees continguts, alguns components del disseny web inevitablement s’han d’adaptar:

  • Estructura de la pàgina: com es mostraran els continguts depèn de si són textos llargs, imatges grans, vídeos, infografies… L’arquitectura ha de contemplar tots aquests formats.
  • Tipografia i llegibilitat: per a continguts textuals extensos, cal tipografia clara, bona mida, espaiat adequat, colors que no cansi la vista.
  • Temps de càrrega: continguts rics en gràfics o vídeo han d’anar optimitzats per no alentir la pàgina; si trigues, perds lectors i possibles clients.

Beneficis màxims quan tots dos treballen junts

La col·laboració estreta entre qui dissenya la web i qui crea contingut aporta molts avantatges:

  • Millor experiència d’usuari: navegar, llegir i trobar el que interessa serà una tasca fluida, cosa que augmenta el temps de permanència i disminueix la frustració.
  • Millor posicionament SEO: Google valora no només el contingut, sinó també la manera com està estructurat i la velocitat de càrrega, així com que sigui fàcil de llegir per a l’usuari.
  • Més conversions: si el disseny guia a l’usuari de manera natural cap al que vols que faci (subscriure’s, comprar, demanar informació…), les probabilitats que acabi realitzant l’acció són molt més altes.

Consells pràctics per integrar contingut i disseny de forma efectiva

  • Planifica el contingut abans de dissenyar: fes una auditoria de què vols publicar, amb quin format i quina freqüència, per assegurar que el disseny posterior s’adapti.
  • Dissenya tenint present els diferents formats de contingut: assegura espais per a vídeos, textos extensos, galeries d’imatges, infografies, etc.
  • Optimitza per la velocitat i pels dispositius mòbils: tant el disseny com els continguts han de carregar ràpid i presentar-se bé en pantalles petites.

 

Conclusió

El màrqueting de continguts i el disseny web no són dos móns separats: són dues cares d’una mateixa moneda. Quan estan ben alineats, l’usuari gaudeix de continguts rellevants presentats de forma atractiva i intuïtiva, i la marca aconsegueix més visibilitat, autoritat i conversions.

gestor

Recent Comments

Comments open

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>