Com triar paraules clau amb sentit estratègic (i no només per fer bonic al SEO)

Tots hem sentit a parlar de les paraules clau quan es parla de SEO. Però més enllà de “posar paraules que la gent busca”, què vol dir realment escollir paraules clau de manera estratègica? Doncs vol dir escollir-les amb cap i amb objectiu, pensant tant en el posicionament com en el que vols aconseguir amb ell.

Perquè sortir als resultats de Google no serveix de res si l’usuari no fa clic o no et troba rellevant.

Aquí et deixem algunes claus per fer una selecció realment útil i enfocada a resultats:

1. Pensa com pensa el teu client (i no com un tècnic)

Abans de buscar en cap eina, para i pensa:
Com buscarien el teu producte o servei les persones que encara no et coneixen?
Moltes vegades tenim tendència a parlar des del nostre propi llenguatge professional, però els nostres clients poden fer servir termes molt més senzills o diferents. Detectar aquest gap és clau.

2. Utilitza eines, però no et deixis portar només pels números

Les eines de paraules clau com Google Keyword Planner, Ubersuggest, Ahrefs o Semrush són útils per saber quin volum de cerca té una paraula i quin nivell de competència hi ha.

Però no totes les paraules amb molt volum són bones per a tu. Una paraula massa genèrica pot portar molt trànsit, però no del tipus de visitant que et interessa.

Prioritza la rellevància i la intenció per sobre del volum. És millor tenir 300 visites que busquen exactament el que ofereixes que 3.000 que passen de llarg.

3. Identifica diferents tipus d’intencions de cerca

No totes les cerques tenen el mateix objectiu. Una bona estratègia de paraules clau ha de cobrir diferents moments del procés de decisió:

  • Informatives: “com netejar sabates de pell”, “què és el copywriting”
  • Comparatives: “millor CRM per petites empreses”, “PrestaShop vs WooCommerce”
  • Transaccionals: “comprar cafetera italiana barata”, “demanar pressupost disseny web”

Cobrir les tres et permet captar usuaris en diferents fases, des de qui tot just comença a informar-se fins a qui està a punt de comprar

4. No subestimis les paraules clau long tail

Les paraules clau long tail (de cua llarga) són aquelles que tenen més de tres o quatre paraules i són més específiques. Per exemple, en lloc de “sabates”, podries optar per “sabates de pell marró fetes a mà”.

Aquestes paraules tenen menys volum, però:

  • Tenen menys competència (més fàcils de posicionar)
  • Aporten trànsit més qualificat (usuaris amb una idea més clara)
  • Converteixen millor (perquè responen a cerques molt concretes)

5. Revisa i ajusta regularment

Escollir paraules clau no és una tasca que es fa una vegada i ja està. El mercat canvia, els hàbits de cerca també, i el teu negoci pot evolucionar. Per això és important revisar els resultats de manera periòdica i adaptar les paraules clau si cal.

Google Search Console pot donar-te dades molt útils sobre quines cerques et porten trànsit real i quines podries aprofitar millor.

umbrella

Recent Comments

Comments are closed.