Utilitzar GIFs a les xarxes socials? Sí, si us plau!

Si us diem el nom Steve Wilhite i la companyia CompuServe, no us sonen de res, oi? Doncs els seus papers en la història de la informàtica són fonamentals per entendre una de les tendències més fortes a les xarxes socials. Avui fa 30 anys que varen crear el primer GIF, un format que és més antic que el mateix Internet!

Digueu-nos la veritat; gràcies a Twitter i a WhatsApp, sou addictes als GIFs. I no ens estranya: n’hi ha molts per escollir, i de ben segur en trobaràs algun que defineixi el teu estat d’ànim, el dia que has tingut avui o alguna cosa particular que t’hagi passat. Hi ha GIFs per a tot!

Els fem servir en la comunicació personal. I ara et preguntaràs: tinc una empresa que està present a les xarxes socials. Hauria de fer servir GIFs per reforçar la comunicació online? Et responem breument: SÍ, i te n’expliquem els motius.

El GIF ja no és només un meme, una imatge en moviment o un estat d’ànim; també pot entendre’s com a una nova narrativa, una altra manera d’explicar les coses. I en l’actualitat, amb la sobre informació que hi ha a Internet, on els estímuls són efímers i tenen poc lloc en la memòria dels usuaris, el GIF es converteix en un format de consum ràpid que trenca amb la imatge estàtica i evita els vídeos llargs i pesats.

Et permet mostrar un missatge curt i concís, però el que és més important: un missatge molt visual, que impacta, que agrada, que sorprèn i que queda dins la memòria dels usuaris durant més temps. Si s’utilitzen correctament, són una eina potent que pots fer servir per promocionar una campanya, la demostració d’un producte o per cridar l’atenció del públic, per exemple.

Entre els seus avantatges:

  • Tenen el millor de la fotografia i del vídeo. En tenir moviment, atrauen immediatament l’atenció dels teus usuaris.
  • Es consumeixen fins al final, a diferència del vídeo, amb el que t’arrisques a perdre audiència pel camí.
  • Reforcen qualsevol missatge perquè apunten directament a les emocions i als sentiments.
  • IMPORTANTÍSSIM: si treballes amb un bon GIF, pot arribar a ser viral, reforçant i difonent la teva imatge de marca.
  • Són didàctics i no només els pots fer servir en xarxes socials o en pàgines web; també són ideals per a campanyes de mailing.
  • I el que és millor de tot: ara es poden fer servir en les tres principals xarxes socials: Facebook, Twitter i Instagram.

Així que no ho dubtis. Busques impactar, treure un somriure, ensenyar un producte i arribar a tothom amb molt poc temps? Dóna-li força a la imaginació i crea el millor GIF del món!

umbrella

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>