Marca vs. Producte a les xarxes socials

Quan comencem a realitzar comunicació a les xarxes socials, un dubte que hem de resoldre abans de posar-nos mans a l’obra és quin objectiu volem assolir amb aquesta tècnica comunicativa i, especialment, quina fita final aconseguim: vendre marca, o vendre producte.

A priori pot semblar una pregunta trampa; molts pensaran “si vens producte ja estàs venent marca, i viceversa” i no els falta part de raó. No obstant, a la pràctica, no és exactament així. Si no definim aquest objectiu inicial, possiblement no estarem realitzant una correcta tasca de posicionament i, per tant, la comunicació que transmetem pot ser difosa, poc precisa i conseqüentment, menys efectiva.

El posicionament que triem pel nostre negoci o empresa determinarà quin tipus d’estratègia haurem de seguir per assolir els millors resultats. Inevitablement, en la majoria dels casos estarem compartint part de marca i part de producte, però hem de determinar què volem que recordi primerament el nostre públic i quina volem que sigui la percepció que tindrà de nosaltres.

Ara ve la pregunta clau: com decidir si he de vendre el meu producte o la meva marca? Cal dir que la tipologia del teu negoci influirà molt en aquesta resposta. Si no saps per on decantar-te, fes-te la següent pregunta: perquè i per a què vas començar amb el teu negoci?

Si la resposta és aconseguir beneficis econòmics, possiblement hauries de posicionar-te com a producte. Els teus productes parlaran de la teva marca i de la teva empresa, i hauràs de fer que el teu producte sigui òptim a nivell de preu i qualitat. Ara bé, si la resposta a la pregunta s’allunya d’únicament extreure un profit econòmic, possiblement el més correcte serà que apostis per posicionar-te com a marca. En aquest cas, hauràs de fer servir el teu valor diferencial com a estratègia (la teva filosofia com a empresa, valors, missió, etc.)

Finalment, hi ha un element que és molt important (si no el que més) que determinarà a través de quina facultat posicionarem la marca: com és el teu target? Les seves característiques, la seva personalitat, els canals comunicatius on el trobarem i les seves inquietuds com a consumidor determinaran notablement la decisió final.

Evidentment, cada empresa és un món, i cada cas és diferent. Aquestes pautes no són absolutes, com quasi res al sector comunicatiu, però esperem que et siguin d’ajuda quan et posis per primera vegada davant el desenvolupament de la teva estratègia comunicativa a les xarxes socials!

umbrella

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>